onsdag 26. desember 2007

JULENS TRADISJONER

Nå er det jul som dere sikkert alle vet, og vi er i den tiden tradisjoner betyr mest for oss. Vi har alle tradisjoner for hvilken mat vi spiser, når vi spiser, hvordan vi åpner pakkene, om nissen kommer osv. Men denne tiden er også kjent for tabbenes høytid. Det sa i hvertfall presten under skolejulegudstjeneste, og jeg må si jeg lurer på om han har rett. Jeg trenger ikke tenke lenger tilbake enn til i fjor jul. Jeg har ikke tall på hvor mange misslykede browniser jeg gjorde forsøk på å lage, eller hvor lang tid jeg brukte på å vaske kjøkkenet.

En annen ting som kanskje går under denne katogorien kan være mailen jeg sendte til han som spiller Storm i Hotel Cæsar der jeg fortalte han at han var hemmelig forelsket i meg. Inni midt hode var det logisk å fortelle han det, for han kunne jo ikke vite at det var meg han ville ha. Det var jo tross alt hemmelig ikke sant... Men det hjalp visst ikke å klargjøre det for han, for av en eller annen merkelig grunn fikk jeg aldri noe svar.

Den julen var jeg ikke særlig hyggelig mot foreldrene mine heller som jeg holdt våken på grunn av mine unødvendige nattesturer, som jeg selvfølgelig måtte ta midt på natten. Dette var igjen med på å føre til neste tabbe som gikk ut på at jeg sovnet rundt kaffe og kake bordet midt i et av de få julebesøkene vi hadde.

Foreløbig har jeg med flaks klart å unngå de helt store tabbene, men julen varer helt til påske så det er en stund igjen å ta av. På torsdag får vi besøk av dem som var hos oss i fjor mens jeg sovnet så vi får se om det går bedre denne gangen. Men kanskje er ikke julen bare en tid for å tabbe oss ut, men også en tid for å gjøre det godt igjen:-)?

Ingen kommentarer: