mandag 31. desember 2007

UKENS

Hver uke skal jeg prøve å ha en liten oppdatering av noe av dens innhold. Særlig gjennom ukens 7 positive, der jeg skal nevne de 7 positive hendelsene som har gjort mest inntrykk den uken. Og siden det er meg det er snakk om vil jeg selvsagt også nevne ukens tabbe. Kanskje det også vil komme andre punkter etter hvert.


UKENS POSITIVE

1. I kirken på julaften så jeg plutselig det ene kjente fjeset etter det andre av mine venner som jeg ikke har sett på lenge. Den trygge gode gjengen min der man alltid kunne føle seg vel, somjeg har har delt ganske så mange minner med. Å se en gjorde meg så glad, og når det i tilleg dukket opp et nytt, et nytt, et nytt, og et nytt kjent ansikt i ett sett ble jeg så glad inni meg at jeg trodde jeg skulle sprekke.

2. På onsdag var jeg i julebesøk med store deler av slekten min på pappa sin side. Siden han har 6 søsken blir det ganske mange når alle familier er på plass, og det er ikke alle vi ser flere enn denne ene gangen i året. Det var veldig koslig og denne gangen fikk jeg denne spesielle lykkefølelsen når jeg gikk rundt juletreet med noen av mine kusiner, fettere, ungene dems, tanter, mamma + resten av dem som ikke følte seg for gamle. Når jeg gikk rundt der hadde jeg det så utrolig bra, bare sang og koste meg og herjet rundt sammen med de andre forventningsfulle ungene.

3. Et par dager har de sendt julefilmer på tv og hele familien har havnet i sofaen og blitt sittende å se på sammen. Det er sjelden. Dessuten elsker jeg julefilmer, og får alltid en spesiell stemning av dem uanset...

4. Jeg og min lillebror har flere dager gjort ting sammen. Alt fra å rydde sammen, til å spille singstar, guitarhero til å bare sitte å se på film sammen. Den morningen (klokken var vel noe med to) jeg lagde frokost og kakao til oss, føltes ekstra bra.

5. Her om dagen var jeg på lederfest og tok på meg en sølvkjoleting greie jeg aldri har gått med, men fant en stilig måte å ha den på. Det bar gøy, for jeg følte meg så vel:-)

6. I går var en del av "gamlegjengen" min: mange av mine beste venner samlet oppe hos meg. Dette var vanvittig koslig og selv om vi sjelden treffes har vi aldri problemer med å ha det gøy når vi først treffes. Noe av det jeg husker best er da jeg lo så mye at jeg satt drikken i vrangstrupen og hostet så lenge at jeg ikke fikk puste og tårene rant. Den følesen er så utrolig fæl. Men når du tenker på at noe sånt skjer fordi du bare har det så grenseløst morsomt så blir den plutselig hundre ganger bedre og den bare forsterker lykkefølelsen:-)

7. I dag har vi startet planleggingen av neste års tensingball og jeg har fått skrevet ferdig julehistorien vi skal bruke på tensings juletrefest. Det gjør at jeg blir ekstra glad og føler meg litt mer nyttig enn ellers. Ellers har jeg hatt det utrolig koslig på nattestid når jeg ikke har fått sove. Da har jeg rundet guitarhero, sett på film, blogget osv. Virkelig følt meg avslappet med andre ord.


UKENS TABBE
Den dagen jeg hadde besøk kjøpte jeg rundstykker og Ingvil lagde de perfekte snittene. De siste skulle jeg fikse, og jeg tok ut den stoooore gooooode juleskinken som pappa kjøper hver jul. Den er sikkert ikke billig så stor som den er, men er nok verdt sin pris siden den er så god. Hverfall så oppdaget jeg etter hvert at det var mye større ledig plass i kjøleskapet og fylte glad og fornøyd opp med brus. At jeg hadde glemt å sette inn igjen juleskinken skjønte jeg ikke før på slutten av kvelden da pappa oppdaget det på lukten fordi den var blitt sur og det hele endte med at den måtte kastes.. Upppps...


Ha en fin uke folkens. Ikke bare en ny uke, men et helt nytt år faktisk...:-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

bare en test for å se om ikkebloggerer kan kommentere:-p

Aina sa...

Ja Nancy, det går! :D Så gøy med ukens positive, det e en kjempegod ide!

Anonym sa...

takk, da håper jeg du begynner med det også:-)

Anonym sa...

Godt å høre at det er flere enn meg som glemmer slike elementære ting som å sette maten tilbake i kjøleskapet ;)