onsdag 26. desember 2007

MINE IKKE FULLT SÅ GODE SIDER

Siden jeg er en såpass nyoppstartet blogger som jeg er har jeg nå tatt meg friheten til å lese litt av andres blogger for å få litt ideer. Skal innrømme at jeg leste litt mer enn å ta en kjapp kikk som jeg hadde tenkt, i og med at det faktisk var ganske spennende. Siden klokken er over 4 på natten og jeg fremdeles ikke får sove, tenkte jeg at jeg skulle prøve å skrive litt mer. Ser at både Aina og Chriser har lagd lister på bloggen sin med deres gode og litt mindre gode sider, noe jeg syns var en glimrende ide og tenkte jeg skulle prøve selv. Dette var nok ikke vare nyttig for dem å skrive selv, men også svært interesant å lese.

Siden jeg i tilegg fikk en koslig skriv-positive-ting-bok av Odrun til julbegynner jeg å ta hintet:-p Det er flere som sier at man får et bedre og gladere liv av å gjøre dette (sikkert litt oftere en en gang da, men..) og det tror jeg på. Man må jo få det bedre når en er klar over sine gode sider. Så det er vel bare å sette i gang. Jeg starter med noen av mine litt dårligere sider her sånn at jeg kan avslutte med de forhåpentligvis litt bedre:-) Ps. noen av egenskapene kan komme på begge listene:-p

STRESS
Jeg stresser mye uten at det skal mye til! Det vet folk. Det er ikke uten grunn at en av julepresangene mine i år var noe antistresse greier til å helle i badekaret:-p Jeg er fullt klar over at min stressing går utover alle rundt meg. For eksempel mamma når jeg leter etter noe hjemme. Er det noe jeg ikke finner blir jeg gal, og i verste fall klikker jeg helt. (Alltid på uskyldige folk..) Sure ord strømmer ut og tårene renner. (Men når gjør dem ikke det?:-p)
I skolesammenheng reagerer jeg ikke helt på samme måte. Da systematiserer jeg mye. Jeg prøver å organisere alt rundt meg, men også dette syns ganske godt blandt dem som kjenner meg. Jeg merker det selv, men det er vanskelig å gjøre noe med det..


FØLSOM
Ja, jeg vet det folkens. Tårene renner lett, selv om grunnene ikke alltid er like betydningsfulle. Det kan være jeg som bare har forvilet tankegangen min inn i den negative sonen og da kan selv det å få vite om en prøve være det som får begeret til å renne over. Men det å være følsom kan jo ha sine positive sider også da..

ROTETE
Rommet mitt er som regel ganske rotete. Er ikke det at jeg ikke bryrmeg om å ha det fint. For det gjør jeg! Det er bare det at vi lever i en travel hverdag og at rydighet ikke alltid er det første jeg prioriterer. Å se en film er som regel mye mer fristende... Noe som kan være litt dumt med dette er at jeg ikke alltid finner det jeg leter etter, spesielt ikke når jeg har ryddet..


UTÅLMODIG
Jeg er så utålmodig! Det verste du kan gjøre mot meg er å be meg vente på noe.. Eller lage mat. Jeg tar meg ikke alltid tid til å lese det som står der ordentlig, noe som kan ha vært med å føre til en liten kommafeil en gang jeg tok 7 desiliter vann i en brownies isteden for 0,7.. Jeg kobler også av under veiforklaringer, men av en eller annen merkelig grunn ender jeg som regel opp på det rette stedet. Det klarte og jeg da vi gikk oss vekk i Praha en gang, og jeg klarte det også overeaskende nok en av de første dagene i Kina da jeg ved et uhell vimset meg vekk fra dem andre..

NYSGJERRIG
Jeg er såå nysgjerrig... Måååå knipe på alle julepresangene før jul, og må få med meg alt som skjer.

FANTASI
Jeg har en levende fantasi som hele tiden er med meg. Noe som gjør at om det er noe jeg ikke får med meg dikter jeg opp mine egne fortsettelser av historien og er sikker på at jeg har rett..

TREIG
Jeg kan være litt treig både i å oppfatte ting men også i å komme for seint. Det ligger i meg av natur, bare se på etternavnet mitt: christianSEN.. Likevel imponerer jeg ofte med å dukke opp akkurat i tide, men før tiden kan du bare glemme å se etter meg.. Når det gjelder måten å oppftatte ting på kan jeg også være litt treig. Noen ganger skyldes det et øyeblikks glimt av uintelligens,mens andre ganger glemsomhet. Som der i bloggen der jeg så i sted at det ikke går ann å kopiere ting inn hit. Likevel bruker jeg en time på å skrive dette i et teksdokument for å igjen oppdage at å kopiere det inn hit er umulig. (Jeg får det hvertfall ikke til..) En annen grunn til at jeg oppfatter noe litt treigt er at jeg er så naiv. Jeg tror som regel det beste om folk, og forstår ikke alltid ting som er helt åpenlyse hvis jeg ikke vil forstå dem. Det kan jo ha sine positive sider. Å leve i en sånn boble kan være ganske fint, men hvis den sprekker så smeller det som regel ganske hardt..

MASETE
Pappa sier at noen ganger er det som å stikke hull i en sekk med erter når jeg begynner å mase. Alt bare renner ut, og det er nærmest umulig å få ertene/meg til å stoppe. Dette er til vanlig. På fylla kan du ganske det med ganske mange ganger og itillegg legge til at jeg kan bli ganske mye mer klengette. Men to ting skal jeg ha, 1: jeg har alltid med meg hodepinetabeletter om noen skulle trenge det, 2: jeg kan mase i tide og utide så dere slipper som regel pinlige pauser. (Ellers er det kanskje bare meg som ikke legger merke til dem..:-p) Ikke er alt jeg sier alltid like gjennomtenkt heller, men jeg liker å innbille meg at det bare er sjarmerende:-p "På mandag er det nyttårsaften, hvilken dato er det på tirsdag?"

Om dette ikke har noen annen hensikt så har det hvertfall gjort meg trøtt. Klokken nærmer seg 5 (nå er den snart halv 6 siden det ikke gikk med kopiering og jeg har skrevet alt inn på nytt) så jeg tror jeg skal prøve å sove litt. Jeg får heller fyre løs på mine positive sider i morgen en gang:-p

4 kommentarer:

Aina sa...

Morsomt =) Følsom e en god ting.. hehe håper eg..;)

Unknown sa...

Gleder meg til de gode sidene! =)

Aina sa...

Eg og! :D

Anonym sa...

Så skjønn du er Nancy:) Kjente meg godt igjen på nyttår/dato spørsmålet, haha:P Bra det finnes flere av oss! Godt nytt år, Nancy! :)