torsdag 21. februar 2008

Dagens filosofiske hjørne



Når du tenker på øynene dine, hva tenker du da? At dem er noe du kan se med? Blunke med? Grine med? Le med også kanskje? Men uansett hva du har tenkt så antar jeg du har tenkt øynene, ikke øyet? Har du noen gang tenkt på at øynene også er individer, akkurat som du og jeg? Vel, kanskje ikke. Det har ikke jeg heller, ja før i dag da. Jeg oppdaget plutselig at det ene øyet blunket uten stans, mens det andre gjorde ikke. Har du noen gang følt det som en del av deg er glad og en annen gråter?

Det har hvertfall jeg, men ikke før i dag fikk jeg se det fysiske beviset på at det faktisk var mulig. Det venstre øyet ser nå helt normalt og tydelig, og ser noen på venstre side av ansiktet mitt ser jeg relativ normal ut. Mens på høyre dermot... Det er smalt og hovent og ser nå helt forslått ut.
Er ikke sikkert du ville sett det var meg engang, om jeg snudde den dårlige siden til:-p

Her er meg på båten i går: Først relativt normal, så muligens litt mer preget av voksenbrus enn hva jeg selv trodde der og da. Ser du for deg en kryssing av de to kan du få en anelse av hvordan jeg ser ut nå.




Menmen, får håpe det blir bedre til i morgen. Mannen på legevakten virket optimistisk. Får satse på det får hadde vært fint om jeg så litt bedre ut når jeg skal på jobbintervju om 12 timer og 10 minutter. Det er tross alt et vanlig jobbintervju og ikke audition til "Ringeren av Notredam"...

3 kommentarer:

Unknown sa...

En meget interessant og kreativ tanke du har der. Jeg hadde aldri kommet på noe slikt, men ideen morer meg. ^_^

Aina sa...

Ja! Har ikke tenkt på det før, ikke sånn helt, hvertfall. Men ka i all verden var det egentlig som skjedde med øyet ditt?

fanTAsi sa...

Øyekatar sa legen. Jeg som trodde det var ekstremsporten som prøve ta knekken på meg igjen. (Som den gangen vi hadde skidag og jeg valgte å ake for å unngå å skade meg, men endte opp med å forstue/forstrekke noe greier i nakken:-p) Hvertfall satt jeg å prøvde å sy fast det gamle bankkortet mitt til en bukse, men nålen knakk og det kjentes ut som den traff meg i øyet. Etter det begynte jeg å ligne mer og mer på en kjøttkake, (ikke en særlig fristende en altså) men jeg har hvertfall funnet nålen så den er ikke på øyet midt nå om den har vært det i det hele tatt. Så kan jo være det bare er en vanlig øyekatar som dukket opp på en, to, tre:-p