søndag 23. november 2008

Lovelovelove

Jeg sitter her å funderer over livets store mysterium og kommer ikke til bunds i dette. Jeg hadde tenkt å sette opp en meningsmåling over hva som skiller det å være forelsket og betatt av noen. Dessverre klarte ikke lage noen svaralternativer så nå håper jeg noen kan hjelpe meg med å svare på dette.

Jeg er jo en som lett kan bli betatt av noen, men ikke alltid like lett (heldigvis?) blir forelsket. Men nå har jeg begynt å lure. Hvor går grensen? Og hvordan vet man om man har følelser for noen? Handler det bare om fysisk tiltrekkning eller har tanker om at man faktisk kan utgjøre et bra par noe å si også?

Og hva gjør man egentlig hvis man blir betatt av noen? Ting er så mye enklere på film, men i virkeligheten er det ikke helt sånn. Man går ikke bare bort og ber folk ut på den samme filmaktige måten. Men å bare vente og håpe kan da ikke være den helt rette måten det heller?

Håper noen ser sitt snitt i å hjelpe meg med noen fornuftige svar:-)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg har ikke tenkt over noen særlig forskjell mellom disse to begrepene. Jeg tror egentlig det er et definisjonsspørsmål. Kan for øvrig sitere en ordbok:

betatt grepet; henført, forelsket

Aina sa...

Forelsket som begrepsforklaring til betatt? Det er jeg ikke enig i. Jeg mener det er to forskjellige ting. Betatt er liksom, "han er søt. Hadde hvert kult om.../tenk hvis... nja, vet ikke, vi hadde nok ikke passet sammen, men det bryr meg jo egentlig ikke, for vet ikke om jeg hadde villet det uansett, men han er jo kjekk da, haha!" Men om du er forelket, da ønsker du virkelig at noe skal skje. Kanksje?

fanTAsi sa...

Bra svart.. Men mer enig med deg Aina enn definisjonen.

men horoskopet mitt for i morgen sier at "Vett er en dårlig erstatning for kjærlighet". Vil det si at hvis man tenker masse på en person og tror at man kan passe sammen så er det kanskje bare vett og ikke noe mer:-p?

Aina sa...

vett? VETT?!?! Å tenke at en passer sammen med en person tror eg ikke har så veldig mye med vett å gjøre, egentlig. Kanskje litt. Men om du passer sammen med noen, vet du vel strengt tatt ikke før du har prøvd. Kanskje.

Tror det blir mer spekuleringer, grublerier. Ikke vett.