onsdag 27. oktober 2010

Dagen derpå.

I går kveld gikk vi ut til slutt. Det gikk helt fint, men det var rart hvor ubehagelig det var hver gang det kom en bil. Dumme, naive meg fant ut jeg skulle følge de andre to jentene (som bor en halvtime fra oss) til bussen, og klarte dermed å sette både Nat og meg i en situasjon der vi endte opp begge to med å gå alene hjem. Genialt.. Merket med engang det var for sent at det var et helt feil valg. Hver gang det kom en bil eller en person satte hjertet seg fast i halsen, og etter som hva jeg forsto av Natalie da jeg kom inn hadde hun følte det omtrendt på samme måte..

I dag gikk vi en tur i byen her. Vi er så matlei og trengte noe frokost. Det var rart å gå rundt i byen her etter i går, men tror vi hadde godt av å se at verden fortsatt fungerte. Alt blodet var vasket vekk, og alt virket normalt. Vi gikk også på stranda igjen noe jeg hadde grudd meg litt til. Men det gikk faktisk helt fint:-)

Det var rart å se hvor nær vi faktisk hadde vært. Nærmeste beachresturant til venstre for oss lå toppen 30 meter (antagligvis ikke så mye en gang) unna oss. Det var der noen av mennene fra i går hadde vært innom, antagligvis mens vi var på stranda. En annen ting vi oppdaget var at om vi hadde sett til høyre da vi krysset veien eller reist oss opp på stranden og sett den retningen hadde vi mest sannsynlig sett drapet, eller hvertfall liket:-s Utrolig rart å tenke på i dag at ingen av oss har kastet et blikk til høyre. Vi visste at det var derfra skuddene kom, og man skulle tro man av frykt hadde sett den retningen. Hvertfall før vi gikk over veien for å se at alt var trygt. Men i stedet går det opp for meg i dag at vi kun har sett til venstre eller rett frem. Utrolig rart hvordan hjernen fungerer i en slik situasjon...

Legger ved noen linker til en avisartikkel med bilder fra hva som hendte. Det meste stemmer med hva vi opplevde men hvor mange som faktisk døde er jeg litt i tvil om.
El pescador på bildet er den beachresturanten som var nær oss på stranda. Utenfor den ut mot veien ble han ene drept. Dersom dere vil leste artikkelen men ikke forstår spansk så kopier teksten, trykk på nederste linken og lim den inn der så får dere den oversatt såpass at dere forstår noe. Trykker du på første linken kommer altså artikkelen og masse bilder nederst på siden.

http://www.noticiaspv.com/archivo/107904
http://translate.google.com/#

Enjoy..

Ingen kommentarer: