lørdag 30. oktober 2010

Ting som blir annerledes når jeg kommer til Norge:

* Jeg må huske å bruke bilbelte
* Jeg slipper å følge med på antall øl sjåføren drikker
* Bussen lukker dørene når den kjører
* Jeg trenger ikke lure på om bussen kommer til å velte
* Jeg får antagligvis ikke komplimenter lenger når svetten renner (ikke at det er så varmt i Norge at det skjer uansett forøvrig)
* Jeg har mindre muligheter til å kappsvømme med folk på fylla i de nyeste klærne mine
* Jeg slutter kanskje å fortelle alle jeg møter hvor jeg bor
* Jeg slipper ikke fremmede folk inn i leiligheten min fordi de tilbærer seg å bære for meg (hvem tilbyr seg det i Norge i det hele tatt??)
* Jeg blir ikke med fremmede lenger (her kjente vi jo ingen når vi kom så får at vi skal få opplevd noe må vi jo d:-)
* Jeg kommer til å begynne merke nedrykk i lommeboken når jeg kjøper alkohol
* Jeg slutter kanskje spise alle måltider ute (har hvertfall ikke rd til det lenger)
* Jeg må slutte å kjøpe alt jeg vil ha
* Jeg må vaske klærne mine selv
* Jeg kan begynne å vaske oppvasken og hender i varmt vann
* Jeg kan disponere sin egen tid uavhengig av andre
* Jeg må bytte ut alle de fine sommerkjolene mine med den blå kjeledressen min
* Jeg ser (forhåpentligvis) merker som Freia, Tine og Norwegia
* Jeg kommer til å merke forskjell på helger og ukedager
* Jeg kan ringe mamma og pappa når jeg ønsker
* Jeg kan handle uten miming og ordbok (dersom jeg har mere penger igjen altså)
* Jeg må bytte ut stranda med akebakken
* Jeg må sole meg til during og susing fra motor i steden for lyden av bølger som slår
* Jeg må begynne å følge med på klokken igjen
* Jeg må være klar i rett tid
* Jeg må ordne hår og negler selv
* Alle ikke lenger vet hvem jeg er
* Jeg må betale mer enn 3 kr på bussen
* Jeg kan ikke lenger ta taxi for å kjøpe is
* Jeg må stå opp når jeg pleier å legge meg

Ingen kommentarer: