mandag 6. september 2010

Meeexico, snart..

!Hola!

Lenge siden nå kjære blogg, og kjære dere lesere som en gang følgte med:-p Nå er det en ny start med blanke ark, og bloggen skal bli så bra som den aldri har vært!

Nå sitter jeg i Paris på vei til Mexico der jeg skal være i nesten 3 måneder. Jeg skal som noen av dere vet skrive en prosjektoppgave sammen med 5 fantastiske jenter fra klassen min, og de er allerede i varmen og venter på meg:-D

Ferden startet 04.15 da jeg satt meg i taxien i Oslo. Greit med god tid tenkte jeg, som har får vane å være litt sent ute. Allerede da jeg kom til flytoget var det forsinket så det var jammen lurt. På flyplassen gikk det greit men jeg liker ikke de maskinene når man skal reise så langt. 2 av bilettene mine kom hvertfall ut, og det blir spennende å se hvilken av byene kofferten min kommer i. Ting tar tid på en flyplass og da jeg var kommet gjennom der de ser gjennom håndbagasjen oppdaget jeg at det sto Paris gate closed. oiiida.. Det var selvfølgelig mitt fly som gikk fra andre siden av flyplassen. Mens jeg løp gjennom flyplassen uten å rekke å kjøpe lesestoff eller noe hører jeg navnet mitt bli kalt opp. Greit at jeg noen ganger kan være litt glad i oppmerksomhet, men dette var absulutt ikke en sånn annledning. Heldigvis rakk jeg det og kunne puste lettet ut når jeg satt meg i flysetet. Som sagt rakk jeg ikke kjøpe noe å lese på, så det var litt kjedelig men noe sier meg at det blir verre på flyet herfra til Mexico. (Har ikke skjønt hvor lang tid det tar pågrunn av tidsforskjell osv.) Jaja, da får jeg kanskje lest litt pensum da...

Det er rart at alt foregår på språk jeg ikke forstår. Hvertfall siden de fleste menneskene ser ut som menneskene i Norge, og butikkene som butikkene i Norge. Hadde jeg bare følgt litt mer med i fransktimene på skolen:-s men igjen da er det ikke sikkert at jeg hadde vært her nå da. Litt av grunnen til at jeg først ville til Mexico var jo fordi jeg vil bli bedre på spansk. Og det hadde jeg jo ikke trengt om jeg kunne fransk. (Ikke at det går som det samme da men.. du skjønner..:-p)

Nå har jeg snart ikke mere nett tror jeg. Man må nemlig betale for internett på flyplasser. Er ikke det litt teit? Jaja, godt humør, og masse nerver, men snart er jeg i varmen med 5 supre jenter!:-D

Skal prøve å skrive litt her, og legge ut litt bilder. SÅ savner du meg vet du hvor du finner meg;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

hei nancy ,dette var kjempekjekt gleder meg til å lese mere.trenger du penger må du bare ringe ps ikke si det til mamma.hilsen pappa